roas google ads buget

ROAS din Google Ads: Cheltuieli mai mici, castiguri mai mari


In era digitala, publicitatea online este un instrument esential pentru afacerile care isi doresc sa ajunga la un public cat mai larg si sa-si creasca vizibilitatea online. Iar daca stii sa optimizezi ROAS-ul, Google Ads te poate aduce in topul primelor cautari. ROAS sau rentabilitatea cheltuielilor publicitare a campaniilor tale presupune o buna optimizare a obiectivelor si a actiunilor de marketing.

Google Ads este una dintre cele mai populare platforme de publicitate online, care iti ofera oportunitatea de a ajunge in topul primelor cautari in motorul de cautare. Cu toate acestea, crearea unor campanii presupune investitii financiare, iar costurile pot fi considerabile.

Secretul unor campanii publicitare reusite in care rentabilitatea cheltuielilor tale este profitabila este sa stii sa setezi o campanie si sa iti alegi obiectivele de marketing digital. Doar in acest fel si raportat la competitie poti sa optimizezi valoarea ROAS si sa obtii rezultatele dorite la costuri reduse.

Ia in considerare urmatoarele recomandari ca principii de optimizare ROAS si poti sa generezi venituri mai mari pentru bugetul investit in strategii de marketing digital.

Ce este ROAS-ul si de ce este atat de important?

Daca vrei sa afli cat de eficiente sunt cheltuielile tale de publicitate, ROAS este unul dintre acei indicatori pe care trebuie sa ii urmaresti. ROAS este, asadar, raportul dintre veniturile generate din publicitate si cheltuielile alocate pentru acea publicitate. Practic, cu cat ROAS-ul tau este mai mare, cu atat cheltuielile de publicitate sunt mai eficiente.

Daca vrei sa identifici costul per canal, si mai bine spus, daca Facebook Ads sau Google Ads este mai rentabil pentru afacerea ta, atunci indicatorul ROAS te va ajuta sa identifici aceste lucruri in asa fel incat sa poti aloca bugetul adecvat in functie de performantele campaniilor. 

De exemplu, daca o campanie publicitara genereaza venituri de trei ori mai mari decat costurile alocate, ROAS-ul tau este de 3. Prin urmare, poti sa decizi daca vrei sa investesti mai multi sau mai putin bani in acea campanie, in functie de obiectivele tale de afaceri. 

Sfaturi pentru optimizare ROAS

Pentru a urmari eficienta campaniilor tale de marketing, sunt mai multi factori si indicatori pe care trebuie sa ii analizezi. Unul dintre indicatori este si ROAS-ul. Doar masurand rentabilitatea cheltuielilor tale poti afla cat de eficient ai planuit bugetul de marketing. In continuare iti prezenta cateva lucruri la care sa fii atent cand optimizezi campaniile si valoarea ROAS.

I. Evita greselile care ar putea influenta costurile

  • Ar trebui sa folosesti doar cuvinte cheie relevante si sa le incluzi in grupuri de anunturi. Tipurile de potrivire te vor ajuta sa aduci un plus de rentabilitate campaniei tale
  • Una dintre greselile frecvente pe care utilizatorii le fac este alegerea paginii de destinatie nepotrivite. Un landing page dedicat, optimizat va creste scorul de calitate si, implicit, va determia o rata de conversie mai buna
  • Seteaza-ti campania in functie de publicul la care vrei sa ajungi. Alegerea unei audiente nepotrivite va aduce click-uri irelevante si cheltuieli mai mari. Modul in care poti targeta este bogat in posibilitati si trebuie sa fii atent la fiecare metric pentru cresterea ratei de conversie
  • Extensiile pe care Google Ads le pune la dispozitie in mod gratuit sunt o alta modalitate de imbunatatire pentru campaniile tale. Totodata, prin folosirea lor, vii cu informatii suplimentare care vor face diferenta intre tine si competitori

II. Pentru un ROAS bun axeaza-te pe un obiectiv clar

Profiturile campaniilor de marketing digital se calculeaza in functie de rentabilitatea cheltuielilor de publicitate. ROAS-ul este un indicator bun care determina profitabilitatea unui buget inteligent cheltuit. Iar succesul in marketing digital este obtinut in masura indeplinirii obiectivelor setate.

Asadar, pentru a determina ROAS-ul corect, orice actiune trebuie sa aiba un scop precis. Indiferent daca este vorba despre promovarea unui produs sau serviciu, cresterea traficului pe website sau generarea lead-urilor, este important sa stii exact ce iti doresti sa realizezi prin campaniile tale.

Stabilirea unui obiectiv clar este un pas esential in marketingul online.  Obiectivul tau trebuie sa indeplineasca cativa metrici. Spre exemplu, un bun obiectiv de marketing este specific, masurabil, tangibil, relevant si are un tel bine definit. In caz contrar, vei risca sa risipesti bugetul pe rezultate care nu sunt relevante pentru afacerea ta.

Odata ce ai definit obiectivul campaniei tale de marketing, urmatorul pas este sa optimizezi campania astfel incat sa incurajezi utilizatorii sa efectueze actiunea de conversie dorita de tine. 

III. Optimizarea ROAS-ului presupune atentie la cuvintele de brand

Pasul imediat urmator este sa iei in considerare si cuvinte sau expresii de brand. In acest fel poti controla mai bine pozitia afacerii tale in rezultatele cautarilor. Daca nu faci acest lucru, este posibil ca anunturile competitorilor tai sa apara mai sus in rezultatele cautarilor atunci cand cineva foloseste un termen de brand, precum constructiile care includ numele afacerii tale.

De asemenea, un avantaj important al folosirii cuvintelor de brand este faptul ca, in general, acestea au costuri per click (CPC-uri) mai mici in cadrul procesului de licitare pentru cuvintele cheie. Prin urmare, vei putea atrage mai mult trafic si vei plati mai putin decat pentru alte cuvinte cheie, ceea ce poate reprezenta o economie pe costul de click si un profit mai mare.

IV. Fii atent la cuvintele cheie cu potrivire ampla

Iti doresti sa ajungi la cat mai multi clienti potentiali? Uneori riscul vine la pachet cu avantajele. Asa se intampla si in cazul potrivirii cuvintelor cheie in Google Ads, unde potrivirea ampla poate fi o sabie cu doua taisuri. Prin urmare, trebuie sa acorzi o atentie deosebita acestei setari.

Pe de-o parte, ai acces la o audienta cat mai larga posibila, dar pe de alta, te poti trezi cu afisari pentru cautari care nu au nicio legatura cu produsul tau. E adevarat, generezi mai multe impresii, dar platesti si pentru click-uri de la oameni neinteresati de oferta ta. In final, anunturile tale vor fi mai putin targetate si risti sa risipesti bugetul de marketing. 

V. Ia in calcul si cuvintele negative 

O alta modalitate prin care poti creste valoarea ROAS fara a influenta costurile de marketing este prin eliminarea traficului nedorit. De la inceputul campaniei, identifica termenii care ar putea determina afisari irelevante. Odata ce campania este activata, monitorizeaza termenii de cautare si exclude tot ce aduce costuri suplimentare, dar nu ofera nicio valoare.

VI. Atat in Google Ads, cat si in Facebook Ads prima pozitie nu este totul

Cu totii stim ca pentru o pozitie mai buna licitezi mai mult in Google Ads. Daca doresti costuri mai mici liciteaza pentru pozitii mai joase in rezultatele cautarii. Ofera-i publicului cele mai bune experiente in ceea ce priveste anunturile si paginile de destinatie si vei avea rezultate mai bune decat concurentii de pe prima pozitie. Tine minte ca oamenii convertesc de unde li se ofera cea mai buna experienta! Odata ajunsi pe site-ul tau vor ramane dezamagiti de site-urile pe care le-au vizitat anterior.

VII. Optimizeaza bugetul corect si inteligent pe parcursul unei zile

Ai planificat o campanie publicitara si iti doresti sa stii cum se vor schimba cheltuielile in functie de modificarile bugetului? Ei bine, afla ca Google Ads cheltuie, de obicei, in prima parte a zilei aproximativ 50% din buget, iar in functie de cererea din ziua respectiva, aceasta suma poate ajunge la 70%. Restul bugetului va fi alocat pentru partea a doua a zilei.

Dar ai grija! Daca decizi sa modifici bugetul in mijlocul zilei, acest lucru poate duce la cheltuieli suplimentare, deoarece ai putea cheltui in plus in dupa-amiaza respectiva aproximativ 50% din noul buget. Acelasi lucru se aplica si daca decizi sa reduci bugetul. Mai mult, daca modifici bugetul de mai multe ori intr-o zi, taxarea se va face dupa cel mai mare buget din ziua respectiva.

Ai nevoie de servicii de promovare Google Ads si Facebook Ads care sa iti aduca rezultate?

Masurarea si analizarea rezultatelor este importanta, deoarece iti ofera o imagine clara asupra eficacitatii campaniilor tale publicitare. Astfel, poti vedea daca investitia ta duce la un ROI pozitiv sau negativ. Sa nu confunzi totusi lucrurile! In timp ce ROAS-ul se traduce in eficacitatea cheltuielilor de publicitate, ROI face referire la profiturile generale.

Prin evaluarea constantă a performanței campaniilor si ajustarea strategiei poți îmbunătăți eficienta si rentabilitatea investitiei tale. Insa, acesti metrici sunt destul de dificili de urmarit. Asa ca daca te simti coplesit, poti apela oricand la ajutor de specialitate. Alege servicii de promovare online AdSem.ro!

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Categories